Mooie dag en nieuwe ervaring

20 september 2018 - Corre, Frankrijk

vandaag uitgeslapen tot 06:15. De sluis waar we voor liggen gaat pas om 07:00 open. Klokslag 07:00 gaat de sluisdeur open. Mooi begin. De volgende sluis ligt op een uuruurtje varen....echter deze sluis gaat pas om 09:00 open. Henk belt de VVV van de regio en legt in zijn beste Frans uit dat we beroepsvaart (we varen immers een boot over en krijgen kost en inwoning) zijn en dat dus de sluis al om 07:00 open hoort te zijn. Dit was teveel voor de werknemer en hij verbrak de verbinding....na gelijk terug gebeld te hebben wordt de telefoon niet meer opgenomen. Dus een uurtje vertraging, maar ook hier klokslag 09:00 gaat de sluis open. Achter de sluis ligt een nieuwe ervaring op ons te wachten. Een tunnel voor boten...650 meter lang. Heel apart maar wel een mooie beleving. Vandaag 14 sluizen en 2 tunnels doorkruisd. De laatste 2 sluizen hadden een stijging van ruim 3 meter maar alleen bolders op de kant. Hierdoor kregen we de landvasten niet om de bolders heen. Maar met wat kunst en vliegwerk en goed stuurmanschap zijn we ook hier goed doorheen gekomen. Hierdoor hebben we ons doel voor vandaag weer gehaald en liggen we voor de sluis van Corre. Morgen begint het echte werk. We gaan dan het Canal du Vosges op. 170 km lang en 99!!!sluizen. We kijken vol spanning naar deze dag. Chef-kok Henk heeft wederom een heerlijk maaltijd bereid. Spaghetti salmon avec pesto. Vroeg naar bed morgen intensieve dag