Sluizen,sluizen en nog eens sluizen

26 september 2018 - Dommarien, Frankrijk

vandaag wederom om 07:00 uur door de eerste sluis en we draaien gelijk het Canal Champagne et Bourgonge op. Bij de eerste sluis van dit kanaal moeten we eerst wachten op een tegenligger. Een Beroepsvaarder. We moesten allebei aan de kant en wij lagen door onze diepgang hierdoor gelijk vast. De aak kon ons gelukkig passeren en toen we achterom keken moesten we allebei heel hard lachen...de aak kwam uit....Nijmegen!!! Je komt Nederlanders overal tegen. Daarna was het gelijk aan de bak want de ene sluis liep gelijk door in de andere sluis. We kregen bij de eerste sluis een apparaatje mee waarmee je de sluis kunt laten weten dat je eraan komt. De trekstang van het vorige kanaal was nu vervangen door ‘moderne apparatuur’ maar het werkt wel. We gingen als een speer door de sluizen totdat we achter een andere aak lagen...we konden deze niet voorbij omdat het kanaal smal en ondiep aan de zijkanten is. In de sluis paste alleen hij en dat ging heel langzaam omdat de boot letterlijk net zo groot was als de sluis. Hier baalden we allebei ontzettend van. Die zou een forse vertraging gaan opleveren. Na een uurtje of 3 achter deze boot te hebben gevaren was er een ruimere bocht. Marc gaf vol gas en hierdoor werden we getrakteerd op een paar vrolijke worden van de binnenvaarder....maar we waten er voorbij en konden nu dus snel door de sluizen....na 30 sluizen en 80 km een verdiende nachtrust.

1. Marijke:
    27 september 2018
    Volle kracht vooruit ,soms wat minder 😉maar toch !
    Slaap lekker mannen , ik hoop dat jullie een goede nachtrust genieten en morgen weer fit zijn 🤗👍