Covers marc
- Naam:
- Covers marc
- Leeftijd:
- 54 jaar
- Woonplaats:
- Scheveningen, Nederland
- Bij Reislogger sinds:
- september 2018
- Website:
- coverking
.reislogger .nl - Reisverhalen:
- 17
- Foto’s:
- 41
- Video’s:
- 15
Over ons
Wij zijn in de zomer van 2018 een nieuw avontuur begonnen! Het begon allemaal zo..
In het voorjaar van 2018 kwamen we via het vriendenboekje van Syb erachter dat we allebei dezelfde droom hadden, namelijk een boot!
Na veel onderzoek op internet en heel veel verkennende gesprekken met betrokkenen, viel ons oog op een boot in Marseille, Port Napoleon. Toen het dromen steeds meer realiteit begon te krijgen, was het verkrijgen van een ligplaats ineens ook wel belangrijk.
Het geluk lachte ons toe, want na 1 telefoontje, tekenden we een maand later een contract voor een ligplaats in de haven van Scheveningen! Precies waar we op hadden gehoopt. Tijdens onze vakantie in Zweden besloten dat we toch echt naar de boot in Marseille wilden kijken. Zo gezegd zo gedaan. Oma paste op Syb en wij vlogen voor 3 dagen naar Marseille.
Onze hoop op enige ontspanning tijdens deze trip, werd snel weg geblazen bij aankomst in Port Napoleon. De boot bleek al 2 jaar op de kade te staan, wat niet bevorderlijk is voor een boot. Achteraf was het voor de onderhandelingspositie van de eigenaar beter geweest als hij hem even had opgepoetst. Sonja schrok zich bij het eerste aanzien van de boot kapot en zag er na dag 1 eigenlijk liever vanaf. Echter, na een grondige inspectie door Marc, wist Marc Sonja te overtuigen van het potentieel van de boot en gingen we de onderhandeling in.
De makelaar kwam met goed en slecht nieuws terug die eerste avond en gaf aan dat de verkoper akkoord was met de prijs, maar dat we er de volgende dag niet mee konden gaan varen, aangezien de 'bootlift' voor ons niet gereserveerd was en de agenda was voor de volgende dag volgeboekt.
Wij stonden perplex... Al doe moeite om daar te komen voor een boot waar we niet mee konden gaan varen!!! Dat is hetzelfde als een auto kopen waar je niet mee kunt gaan rijden.. Tot overmaat van ramp zei de vrouw van het havenkantoor dat we maar gewoon een keertje terug moesten komen 'want we woonden toch dichtbij!' HAHAHAHA... Toen waren we er wel klaar mee. Echter, een half uur later gaf een vriendelijk meisje achter de balie een zeer goed advies. Ze adviseerde Sonja om de volgende ochtend om 8 uur naar de 'baas van de bootlift' te gaan, in haar beste Frans uit te leggen wat het probleem is en haar charmes in de strijd te gooien. Nouuuuu, dat is gelukkig gelukt!! Deze beste fransman zei de legendarische woorden: 'il y a une probleme, il y a une solution!' Wat waren we blij toen de boot een half uur later in het water lag! Onze droom ging verder.. (zie filmpjes).
Na een grondige testvaart hadden we een nieuwe waslijst met zaken die gedaan moeten worden. Toen we dan ook weer in onderhandeling wilden gaan, werd ons dat niet in dank afgenomen. De booteigenaar was tegen de 70 jaar en kon niet meer met de boot zeilen. Het deed hem zichtbaar, letterlijk en figuurlijk pijn om de boot (voor een nog lager bedrag) van de hand te doen. Toch hebben we elkaar kunnen vinden en met elkaar geproost! Wat een intensieve dagen waren dat! Marc en ik hebben genoten van het hele proces, maar waren kapot na die trip! Zoveel zaken waar je op moet letten, maar we weten nu dat we elkaar in dit soort situaties absoluut versterken!
Nu komt het laatste hoofdstuk... hem naar Scheveningen varen. Weer een heel avontuur, maar Marc staat te trappelen. Zijn koffer lag al 2 weken van tevoren klaar... iets wat hij bij andere vakanties nog nooit heeft laten zien ;) Ook hier komt veel bij kijken, dus voorbereiding is het halve werk en dat kun je aan Marc wel toevertrouwen als het om dit soort zaken gaat.
We kijken er naar uit!!
Groetjes Marc, Sonja en Syb
Bezochte landen
Wij hebben 1 land (1%) bezocht:
Nederland.


- Linda Coonen: Veilig thuis gekomen? Het…
- Peet: ziet er fantastisch uit!!!…
- Els: Wauw, het is wel een tocht…
- Marijke: Goede morgen , hopelijk is…
- Remy: Op naar Parijs! Zet hem op…
Alle reacties »