Nog 14 km en 7 ecluses te gaan

29 september 2018 - Vitry-le-François, Frankrijk

het einde van het Canal Champagne et Bourgogne komt in zicht. We moeten nog 14 km en 7 sluizen en dan draaien we het Canal lateral a la Marne op. Dan hebben we 224 km en 114 sluizen opzitten. Het is een mooie omgeving maar dit kanaal is er om 1 keer te doen en dan nooit meer!!! Het nieuwe kanaal is 66,5 km en heeft maar 15 sluizen....dit wordt een makkie. We hebben nu zoveel ervaring dat we zo snel zijn dat de sluis ons tempo niet kan bij houden. We liggen al helemaal binnen en willen de sluis in werking zetten maar door de veiligheidsmarges moeten we wachten. Kostbare secondes gaan zo verloren;-). Het was een mooie dag vandaag maar we zijn wel gesloopt. Vroeg naar bed en morgen weer vroeg op om 06:15 om dit kanaal zo snel mogelijk te verlaten.

1. Marijke:
    29 september 2018
    Wat een prestatie mannen !!! Ongelooflijk 🤗🤗🤗succes morgen en een hele goede nacht 😘
  2. Suus:
    29 september 2018
    Denk dat jullie de komende tijd soms nog gillend wakker worden bij de herinnering aan tous les écluses. Snel richting het ruime sop. ⛵️⛵️ Bonne nuit monsieur Mineur
  3. Sonja:
    30 september 2018
    Jaaaaa, dat komt steeds meer in de goede richting! Wat jammer dat je de boot gaat verlaten Bram.. hij was net aan je gewend 😊. Kom je gauw langs als hij in Scheveningen ligt? Dan kan ik je persoonlijk een dikke knuffel geven voor alle hulp die je hebt gegeven.. goeie reis morgen terug naar huis en voor nu een rustige nacht toegewenst! Veel liefs van Sonja