Voorbereiding op de tocht

14 september 2018 - Port-Saint-Louis-du-Rhône, Frankrijk

Vandaag: vrijdag 14 sept 06.00

De voorbereidingen om de tocht te maken verlopen tot nu toe naar wens. Bootschappen zijn gedaan. Straks komt de kraan om de mast van de boot te trekken. Daarna nog de motor service doen. Ook niet het minst belangrijke als deze 16 dagen 12 uur per dag moet draaien.

Om de mast op het dek te leggen had ik met de makelaar afgesproken dat hij de kraan en een paar mannetjes zou regelen om het uitbetaald voeren. De kraan is besteld, maar de rest niet! Nu zijn Henk en ik samen aan het bedenken hoe we dit gaan doen. Makelaar zegt schuin over het dek! Wij zeggen: schraag maken en in het midden van het dek af! Dat gaan we dan ook maar doen.

We zijn al op zoek gegaan naar wat mooie balken hout. Een oude schommel uit elkaar slopen en schraag van maken💪 De uitvoering wordt vervolgt:

Inventaris heeft de makelaar mee gekregen van de eigenaar! Ik weet niet hoe zij koken, maar met 1 hoge druk pan kunnen wij niet heel veel🤨 Straks maar even een koekenpan en klein kook pannetje kopen. Misschien ook handig om snijplank en nog wat andere handig heden te kopen. Het eten opeten doen we wel me de vingers🤪. Stokbrood eet je ook niet met bestek, maar doop je in de jam en hap je van het stokbrood af😎

Wat betreft het weer is het wel afzien hier! Het wordt ‘s avonds pas wat koeler😂

Als het goed is zijn we bij de volgende update aan het varen over De Rhône.

Laters.

1. Willem Covers:
    14 september 2018
    Mooi avontuur, heren (wie is Henk eigenlijk?).
    Veel plezier en goede vaart!
  2. William Koolschijn:
    15 september 2018
    Mark heel veel plezier met je vaartocht
  3. Marc:
    19 september 2018
    Henk is de vader van Bram.