2e domper te verwerken

25 september 2018 - Saint-Jean-de-Losne, Frankrijk

Vandaag krijgen we wederom te horen dat ook dit kanaal vanwege uitblijven van de regen voor een deel is afgesloten. Dus ook de weg naar de Rijn is afgesloten. Ondanks uitgebreid onderzoek blijkt dit kanaal niet volledig bevaarbaar is. We besluiten uiteindelijk terug te varen naar St-Jean-de-Losne en kijken wat onze opties zijn. Druk overleg met Sonja en optie transport over land worden besproken. Na veel speur en Google werk blijkt nog een derde alternatief mogelijk. Canal Champagne et Bourgogne blijkt wel nog bevaarbaar. Niet de kortste route rechtstreeks naar België (die is ook gestremd) maar naar Parijs. Dit ook ook een route met veel sluizen en een tunnel van ruim 4800 meter lang!! We slaan snel nog wat extra proviand en diesel in. Daarna voor de derde keer!! Het stuk Losne naar paal 254 op de Saône. Hier liggen we nu voor de sluis om morgen Canal champagne et bourgogne op te draaien. We hebben net heerlijk gegeten en zijn druk bezig met het bestuderen van de route....het is immers een onbekend kanaal....(gelukkig, dat betekend dat er weer vooruitgang is)

1. Marijke:
    25 september 2018
    Jeetje wat een tegenvallers !!!!
    Hoop dat dit laatste alternatief echt het goede is 🤞🤞🤞🤞
    Zettum op mannen en heel veel succes 🍀🍀🍀🍀🍀
  2. Peet:
    26 september 2018
    succes!! hoop dat het daarna iets soepeler gaat. 💋💋
  3. Peet:
    enne...wat een mooie boot!!❤❤
  4. Suus:
    26 september 2018
    Je kan er al bijna een boek over schrijven! Ieder hoofdstuk weer een cliffhanger. Fingers crossed.