Onder een strak blauwe lucht kilometers maken

18 september 2018 - Lyon, Frankrijk

vandaag wederom om 06:00 opgestaan en snel een ontbijtje met een kop koffie achterovergeslagen. Henk moest gelijk in actie komen en in vloeiend Frans telefonisch uitleggen dat de de sluis bij Lyon wilde passeren. De sluiswachter was echter zelf nog niet wakker want hij was vergeten op het juiste knopje te drukken...na een 2e belletje ging het gelukkig wel goed. Met zonsopgang door Lyon varen is niet iets wat je elke dag doet. Vlak daarna namen we ook afscheid van de rivier de Rhône en voeren we door op de La Saône. Om 15:00 uur hebben we getankt en boodschappen gedaan. Henk heeft van de tijd gebruik gemaakt om even lekker goed te douchen. Daarna weer doorgevaren richting het plaatsje Chalon-s.-Saône waar we in het donker aan kwamen. De haven lag goed vol maar voor een groepje gezellige Hollanders is er natuurlijk altijd wel een plekje vrij. Henk had een heerlijke spaghetti gemaakt en na een biertje als toetje gingen we gelijk slapen. We hadden ruim 140 kilometer gevaren. Gelukkig voor de havenliggers gingen we vroeg weer weg zodat de rest ook de haven weer uit kon......